Sabtu, 23 April 2011

IBU BAPAK Q

Ya Allah,Rendahkanlah suaraku bagi merekaPerindahlah ucapanku di depan merekaLunakkanlah watakku terhadap mereka danLembutkan hatiku untuk mereka.......

Ya Allah,Berilah mereka balasan yang sebaik-baiknya,atas didikan mereka padaku dan Pahala yangbesar atas kasih sayang yang mereka limpahkan padaku,peliharalah mereka sebagaimana mereka memeliharaku.

Ya Allah,Apa saja gangguan yang telah mereka rasakanatau kesusahan yang mereka deritakan kerana aku,atau hilangnya sesuatu hak mereka kerana perbuatanku,maka jadikanlah itu semua penyebab susutnyadosa-dosa mereka dan bertambahnya pahalakebaikan mereka dengan perkenan-Mu ya Allah,hanya Engkaulah yang berhak membalaskejahatan dengan kebaikan berlipat ganda.

Ya Allah,Bila magfirah-Mu telah mencapai mereka sebelumku,Izinkanlah mereka memberi syafa'at untukku.Tetapi jika sebaliknya, maka izinkanlah akumemberi syafa'at untuk mereka,sehingga kami semua berkumpul bersama dengan santunan-Mudi tempat kediaman yang dinaungi kemulian-Mu, ampunan-Mu serta rahmat-Mu.Sesungguhnya Engkaulah yang memiliki Kurnia Maha Agung,serta anugerah yang tak berakhirdan Engkaulah yang Maha Pengasih diantara semua pengasih.

Amin Ya Rabbul Alamin..

blogger templates | Make Money Online